Garantie
Bij JED World ben je verzekerd van jarenlang rijplezier. Mocht er onverhoopt toch iets defect gaan dan handelen wij dit uiteraard correct af in onze werkplaats of indien gewenst aan huis. Je kunt uitsluitend aanspraak maken op de garantie indien je aantoonbaar de eerste eigenaar bent en ons het aankoopbewijs kunt tonen samen met het uitgevoerde onderhoud.
Voor alle producten die je bij JED World koopt geldt de garantie zoals die door de fabrikant op haar producten geleverd wordt. Over het algemeen is dit 12 maanden. Garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Bij aanschaf van een elektrische scooter via JED World ontvang je standaard 12 maanden garantie tot maximaal 6000km. Onderhoud van de scooter en de eventuele voorrijkosten (transport) dien je voor eigen rekening te nemen en vallen niet onder de garantie.
De garantie geldt op technische gebreken. Defecten die worden veroorzaakt door een fabricage fout zullen worden verholpen. Een defect die ten gevolge van een onduidelijke reden naar oordeel van onze werkplaats niet is terug te voeren op een materiaal- of fabricagefout valt niet onder de garantie.
Garantie accu
JED World geeft standaard 24 maanden fabrieksgarantie op de Lithium accu (bij normaal gebruik) en 12 maanden fabrieksgarantie op de Lood accu (bij normaal gebruik). Dit geldt ook voor de acculader.
Uitzonderingen
Alle standaard slijtage-onderdelen welke aan normale slijtage onderhevig zijn vallen niet onder de garantie. Denk hierbij aan slijtage van banden, remblokken, zekeringen, rubbers, lampjes, e.d.
Reparaties naar aanleiding van een aanrijding of ongeluk, bij diefstal of natuurramp, brand, overbelasting of bij verkeerd gebruik vallen niet onder de garantie. Reparaties aan opgevoerde scooters welke zijn uitgevoerd door derden ofwel anderen dan JED World zijn eveneens uitgezonderd. Reparaties aan scooters waar uzelf aan gesleuteld hebt zijn eveneens uitgesloten.
Reparaties aan scooters waar de originele onderdelen zijn vervangen door imitatie-onderdelen. In het geval dat de scooter niet defect blijkt te zijn, zijn wij genoodzaakt onderzoekskosten en eventueel voorrijkosten in rekening te brengen.
JED World vergoedt nooit reparatiekosten uitgevoerd door derden. Naast deze garantiebepalingen blijven wettelijke garantiebepalingen te allen tijde van kracht.
Voor vragen over onze garantievoorwaarden kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Reparatie en onderhoud
Bij JED World kun je vanzelfsprekend ook terecht voor reparatie en onderhoud van je scooter. In onze werkplaats staan onze ervaren monteurs voor je klaar om reparatie en/of onderhoud aan je scooter uit te voeren.
Kosten voor reparatie
De kosten voor reparatie zijn afhankelijk van wat er gerepareerd dient te worden. Vaak kunnen we je van te voren een goede inschatting geven van de kosten. Heeft je scooter een kleine reparatie nodig, dan kan onze monteur deze vaak direct uitvoeren. Je scooter aan huis laten repareren kan alleen op afspraak. In de meeste gevallen kunnen wij de scooter reparatie op locatie uitvoeren met onze mobiele werkplaats. Wij doen reparaties aan huis door heel Brabant. We vragen hiervoor 60 euro voorrijkosten. Wordt de reparatie uitgevoerd in combinatie met een onderhoudsbeurt aan huis of heb je een onderhoudspakket met voorrijkosten, dan betaal je geen extra kosten. Mocht het ons niet lukken ter plaatsen de scooter te repareren dan wordt deze meegenomen naar onze werkplaats zodat de reparatie daar alsnog kan worden uitgevoerd.
Maak direct een afspraak voor onderhoud of reparatie (link naar contact)
Schade
Heeft je scooter onverhoopt schade opgelopen? Bij JED World kan de schade in de meeste gevallen vakkundig hersteld worden.
Verzekeringswerk
Meld de schade bij je verzekeringsmaatschappij en stuur het ingevulde schade-formulier op naar je verzekeringsmaatschappij.
Schaderapport
Nadat de schade aan je scooter bij ons is geïnspecteerd maken we een schaderapport op en mailen deze naar je toe. Op basis van het schaderapport beslist de verzekeringsmaatschappij of je je scooter kan laten maken. Ze kunnen ook besluiten om een expert naar de schade te laten kijken. Bij een schade boven de 500 euro komt er altijd een expert langs om de scooter te inspecteren.
Akkoord
Je krijgt bericht van de verzekeringsmaatschappij of de scooter gerepareerd mag worden of total-loss is verklaard. Als je scooter gerepareerd mag worden kun je dit aan ons laten weten. Als de scooter total-loss is kun je de kenteken papieren naar ons toe brengen of opsturen voor de opkoper van je scooter.
Schadereparatie
Schadereparatie aan je scooter vindt altijd plaats in onze werkplaats. Je kunt de scooter ook bij je thuis laten ophalen. In dat geval wordt er 60 euro voorrijkosten in rekening gebracht (voor omgeving Veghel, overige plaatsen in overleg). Indien je scooter is verzekerd tegen schade, kunnen de kosten in de meeste gevallen op de verzekering worden verhaald. Is je scooter niet verzekerd tegen schade? Dan wordt in overleg met JED World bekeken wat er wel of niet gerepareerd kan worden en wat de verwachte kosten zijn.
Expertisekosten
Mocht je beslissen om de schade niet te laten repareren, dan brengen wij 75 euro expertisekosten in rekening.